یوفتوسا، مجله ی اینترنتی

یوفتوسا، مجله ی اینترنتی

یوفتوسا، مجله ی اینترنتی

یوفتوسا، مجله ی اینترنتی

خرید و فروش دلار

خرید و فروش دلار و ارز آزاد شد . به گفته ی رئیس جدید بانک مرکزی به فعالان اقتصادی و دلار و ارز این اجازه داده می شود که به فعالیت خد در خصوص خرید و فروش دلار و ارز ادامه دهند. با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

مشکلات قیمت ارز و بالا رفتن قیمت دلار در چند ماهه اخیر سبب شد که سیاست های مختلف ارزی در کشور اجرا شود. به دلیل بالا رفتن قیمت ارز در بازار ثانویه، خرید و فروش ارز و دلار ممنوع شد، اما عبدالناصر همتی دیشب در گفت و گو با شبکه دوم سیما گفت که به فعالان ارز و دلار اجازه خرید و فروش داده می شود.

مبادله ارز و دلار آزاد شد

به گزارش فمنوم و به نقل از تسنیم ، عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی در اولین گفت وگوی رسمی خود بعد از رفتن به بانک مرکزی،‌ با حضور در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما توضیحاتی در خصوص بسته جدید ارزی دولت به مردم ارایه کرد و اظهار داشت:‌ نظام تکلیف کرد این مسئولیت را بگیریم و به همین خاطر از چین به بانک مرکزی آمدم.

وی گفت:خوشحال هستم در جایی قرار گرفتم که بتوانم به ملتم خدمت کنم این یکی از آرزوهای همیشگی من است که به مردم خدمت کنم.

رییس کل بانک مرکزی با طرح این پرسش که وضعیت بازار ارز الان چگونه است؟ افزود: الان بر اساس نرخ ترجیحی ۴۲۰۰ تومان کلیه کالاها وارد می شوند البته این نرخ الان به ۴۴۰۰ تومان افزایش یافته است.

همتی تصریح کرد: با توجه به ممنوعیت خرید و فروش ارز،‌در حاشیه بازار نرخی شکل گرفته بود که در کل مجموعه اثر گذاشته بود. تلاش کردیم بازار به شکل درست باز شود ادامه این مسیر به هیچ وجه صحیح نیست.چه اشکالی دارد اجازه دهیم فعالین اقتصادی به راحتی با یکدیگر همکاری کنند.

وی با بیان اینکه بسته جدید ارزی در جلسه شورای سران مطرح و تحلیل شد، گفت: امیدواریم این طرح اثر خوبی داشته باشد هرچند گوشه ای از این طرح که امروز منتشر شد باعث کاهش قیمت طلا و ارز شد.

همچنین بخوانید: سقوط قیمت سکه امروز

*روحانی دستور داد/ ارز ۴۲۰۰ تومانی تا فروردین ۹۸ نباید تغییر کند

رئیس کل بانک مرکزی در ادامه اجرای بسته جدید ارزی را نوید بخش ثبات در بازار ارز دانست و افزود: ما یک بازار خواهیم داشت؛ دغدغه مهم مقام رهبری و رییس جمهور این است که کالاهای اساسی و دارو با قیمت ثابت و بدون افزایش نرخ به دست مردم برسد. این دغدغه رئیس جمهور بود و در تمام جلسات به این موضوع تاکید می کرد.

ادامه در لینک زیر:

https://www.femanom.com/اقتصادی/مبادله-ارز-و-دلار-آزاد-شد

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.