یوفتوسا، مجله ی اینترنتی

یوفتوسا، مجله ی اینترنتی

یوفتوسا، مجله ی اینترنتی

یوفتوسا، مجله ی اینترنتی

چرا سرگیجه رخ می دهد

چرا سرگیجه می گیریم ؟ سرگیجه یکی از بیماری های ناخوشایندی است که اکثر افراد برای یکبار هم که شده در طول زندگی خود، تجربه می کنند. اما علل سرگیجه چیست و چرا سرگیجه می گیریم. ما در ادامه مطلب به بررسی این موضوع می پردازیم.

سرگیجه یکی از حالات بسیار ناخوشایندی است که ممکن است برای هر فردی پیش آید. سرگیجه به دلایل مختلفی رخ می دهد که بعضا اگر این حالا طولانی مدت صورت گیرد، هشداری برای بیماری های خطرناک است. در ادامه مطلب به بررسی علل مختلف بروز سرگیجه می پردازیم. با ما همراه باشید.

علل مختلف سرگیجه

میگرن

یکی از اصلی ترین علل سرگیجه میگرن است. اما اگر میگرن شدید شود و با سرگیجه شدیدی همراه شود، باید جدی گرفته شود و سریع به پزشک مراجعه شود.

پایین آمدن قند خون

فرقی نمی کند که دیابت داشته باشید یا نه، کاهش قند خون سبب لرزش بدن و سرگیجه در افراد می شود. در این صورت بهتر است کم کم شیرین جات میل کنید تا میزان قند خون خود را افزایش دهید.

بی آبی بدن

اگر در طول روز کم آب بنوشید، سرگیجه می گیرید. پس بهتر است در زمان هایی که تعریق زیادی دارید، میزان نوشیدن مایعات را مدیریت کنید.

 

چرا سرگیجه می گیریم

عفونت گوش دارید

عفونت گوش داخلی که بر اثر عواملی مانند عفونت سینوسی، سرماخوردگی، ویروس یا باکتری ایجاد می‌شود سرگیجه و مشکلات حالت تعادل را به دنبال دارد. بهتر است مشکل را با پزشک در میان بگذارید.

داروهای مختلف

برخی از داروها سبب بروز سرگیجه می شود. در این حالت بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

کم خونی دارید

یکی از شایع ترین علل سرگیجه، کم خونی است. اگر خستگی با تند شدن ضربان قلب همراه شود و سرگیجه داشته باشید، احتمالا کمبود آهن دارید. با پزشک خود مشورت کنید.

ادامه :

چرا سرگیجه می گیریم ؟ - فِمَنوم

https://www.femanom.com/بهداشت-و-پزشکی/علل-بروز-سرگیجه-در-افراد-چیست

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.