یوفتوسا، مجله ی اینترنتی

یوفتوسا، مجله ی اینترنتی

یوفتوسا، مجله ی اینترنتی

یوفتوسا، مجله ی اینترنتی

درمان خانگی سرماخوردگی

با شروع فصل سرما اکثر افراد دچار سرماخوردگی می شوند, در این مطلب علائم سرماخوردگی و درمان خانگی سرماخوردگی را آورده ایم. با فمنوم همراه باشید.

همیشه خودمان و یا افرادی در اطرافمان هستند که از سرماخوردگی شکایت می کنند. سرماخوردگی بیماری شایعی است که به طور معمول در طول فصل پاییز و زمستان افراد را دچار می کند. طبق آمار به دست آمده بزرگسالان به طور متوسط ۲ الی ۴ بار و کودکان ۶ تا ۸ بار در سال سرما می خورند.


سرما خوردگی چیست؟


سرماخوردگی عفونتی ضعیف در دستگاه تنفسی فوقانی می باشد که از طریق گلو, بینی و سینوس ها وارد بدن فرد می شود. ویروس های مربوط به رینوویروس معمولا مسئول این اتفاق هستند, ولی می تواند به وسیله ی ویروس های دیگری که بی خظر هستند هم ایجاد شود. این ویروس ها از راه چشم ها, بینی و دهان وارد بدن می شود. 
ویروس ها از راه قطرات آلوده, تماس مستقیم با فراد بیمار و وسایل آلوده نظیر حوله ها, دستگیره ها, تلفن ها و ... پخش می شوند. علائم بیماری بعد از ۲ تا ۳ روز خود را نشان می دهد و بین ۷ تا ۱۲ روز نیز طول می کشد. 


سرماخوردگی چه علائمی دارد؟

سرماخوردگی دارای علائمی نظیر سردرد, آبریزش بینی, بینی مسدود شده, عطسه, سرفه, تب بالا, خارش چشم, گلو درد, بدن درد و... می باشد. جالب است بدانید که هوای سرد موجب سرماخوردگی نمی شود ولی رینوویروس هایی که باعث سرماخوردگی می شوند در هوای سر زنده باقی می مانند. هیچ درمانی برای سرماخوردگی های متداول وجود ندارد ولی درمان برای علائمی که ایجاد می شود, وجود دارد. 
داروهای بدن نسخه برای سرماخوردگی در کاهش علائم سرماخوردگی تاثیر دارند ولی همیشه مصرف آنتی بیوتیک ها نمی تواند سرماخوردگی شما را درمان کند. برای مصرف آنتی بیوتیک ها بهتر است از پزشک نسخه بگیرید. 
 

علائم سرماخوردگی

 

روش های طبیعی برای درمان سرماخوردگی

  1. عسل خام

یکی از ساده ترین و موثرترین درمان خانگی این است که ۱ قاشق چای خوری آب لیمو و ۲ قاشق عسل را مخلوط کنید و سپس بخورید. هر دو ساعت یکبار این محلول را درست کنید و مصرف کنید. گلودرد ناشی از سرماخوردکی با این روش کاهش می یابد. از عسل خالص استفاده نمایید. دقت داشته باشید که از عسل به عنوان دارو برای کودکان زیر ۱ سال بپرهیزید.

  1. سیر

یک حبه سیر را خرد کنید, ۲ قاشق آب لیمو و ۱ قاشق عسل و نصف قاشق فلفل هندی را با یکدیگر مخلوط کنید. روزانه از این محلول مصرف کنید تا علائم سرماخوردگی کاهش یابد.

می توانید ۴ یا ۵ قاشق سیر خرده شده را در یک لیوان آب بجوشانید و با یک قاشق عسل مخلوط کنید. در طول روز ۲ یا ۳ بار این مخلوط را خورید. از سیر خام در سالاد و یا همراه با شیر گرم شده هم می توانید مصرف کنید.

ادامه در لینک زیر:

https://www.femanom.com/پزشکی-و-بهداشت/علائم-سرماخوردگی-و-درمان-خانگی-سرماخوردگی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.