یوفتوسا، مجله ی اینترنتی

یوفتوسا، مجله ی اینترنتی

یوفتوسا، مجله ی اینترنتی

یوفتوسا، مجله ی اینترنتی

معرفی میکروتیک

میکروتیک چیست؟ میکروتیک برندی از کشور لتوانی در قاره ی اروپاست که به تولید نرم افزاری و سخت افزاری محصولات شبکه می پردازد. این کمپانی با تولید Routerboard های خود انقلابی در بازار شبکه به وجود آورد و موفق شد کاربرانی که از روترهای سیسکو استفاده می کردند را به سمت خود جذب نماید...

در پاسخ به سوال " میکروتیک چیست؟ " بهتر است که در ابتدا گریزی کوتاه به تاریخچه ای از این برند داشته باشیم. شرکت و کمپانیمیکروتیک Mikrotik برای نخستین بار در سال ۱۹۹۵ میلادی در لتوانی واقع در اروپای شرقی شکل گرفت.

این برند را دو دانشجو از دانشگاه MIT آمریکا پی ریزی کرده و اولین هدف آن ها روترهای توسعه یافته و سیستم های سرویس دهنده شبکه بی سیم بودند.

نخستین محصول میکروتیک

نخستین محصولی که از برند میکروتیک تولید شد، سیستم عامل میکروتیک بود که بر پایه ی سیستم عامل لینوکس ساخته شد.
میکروتیک این سیستم عامل را به عنوان رقیب اصلی سیستم عامل IOS از برند سیسکو تولید کرد و با همراهی استاندارد ۸۰۲.۱۱ به موفقیت بزرگتری دست یافت.

سیستم عامل IOS سیسکو که پیش از سیستم عامل میکروتیک به بازار PCها آمده بود، قابلیت های روتینگ، VPN، فایروال، Hotspot، مانیتورینگ، Qos، لود بالانسینگ و... را در خود جای داده بود.

سیستم عامل میکروتیک نیز از این موارد مستثنی نمانده و علاوه بر آن پایداری چشمگیری که در شبکه ها از هر مقیاسی از خود نشان داد، کاربران خانگی و سازمانی را مجذوب ساخت.

 

میکروتیک چیست؟

 

میکروتیک در سال ۱۹۹۷ میلادی

برند میکروتیک موفق شد در سال ۱۹۹۷ میلادی سیستم عامل RouterOS را ساخته و در مبحث سخت افزارهای استاندارد مسیریابی انقلابی به وجود بیاورد.

ادامه در لینک زیر:

https://www.femanom.com/علمی-و-تکنولوژی/آموزش-میکروتیک-و-میکروتیک-چیست؟

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.