یوفتوسا، مجله ی اینترنتی

یوفتوسا، مجله ی اینترنتی

یوفتوسا، مجله ی اینترنتی

یوفتوسا، مجله ی اینترنتی

قیمت ارز مسافرتی

چندی است که زمزمه های گران شدن ارز مسافرتی به گوش می رسد. حتی این زمزمه تا جایی پیش رفت که خبر از حذف ارز مسافرتی منتشر شد. یعنی قرار است قیمت ارز مسافرتی به قیمت ارز بازار آزاد نزدیک شود. جزئیات خبر قیمت ارز مسافرتی گران می شود را در ادامه مطلب بخوانید.

ارز مسافرتی گران می شود

خبر تکراری قیمت ارز مسافرتی مدتی است که از همه جا به گوش می رسد این در حالی است که حذف ارز مسافرتی هم قیمت ارز در بازار آزاد را تحت تاثیر قرار داد.

سیاست بانک مرکزی هم تکرار دوباره خبر حذف ارز مسافرتی بود اما نامه‌های ارسال شده به بانک سامان و تجارت خبر از تعلیق ارز مسافرتی تا اطلاع ثانوی می‌دهد.

به گزارش فمنوم و به نقل از پایگاه شبکه الکوثر، برخی کارمندانی از بانک تجارت و سامان اعلام کردند  صدور حواله ارز مسافرتی با‌وجود نامه تعلیق ارز به بانک‌های عامل، به‌دنبال فشار آژانس‌های مسافرتی صورت می‌گیرد.

به گفته آنها، مسئولان به آنها گفته‌اند در پاسخ به درخواست‌کنندگان حواله ارز مسافرتی، قطع بودن سیستم را بهانه کنند و حواله صادر نکنند. یکی از آژانس‌دارها هم درباره حذف ارز مسافرتی از اتمام حجت خود با مسافران سخن به میان می‌آورد. آژانس‌دارها به مسافرانی که به هوای ارز مسافرتی، کوله سفر بسته‌اند تأکید می‌کنند که در صورت حذف ناگهانی ارز، بلیت آنها کنسل نمی‌شود و آن ها مجبورند ارز را از بازار آزاد تهیه کنند.

«حرمت‌الله رفیعی» رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی هم حذف ارز مسافرتی را تکذیب و تأکید می‌کند که انجمن بشدت مخالف حذف این ارز است. او اعتقاد دارد در صورت حذف ارز مسافرتی، آژانس‌های مسافرتی نیروهایشان را تا ۸۰ درصد تعدیل خواهند کرد.

رفیعی پیشتر از تعدیل ۳۰ درصدی نیروی کار آژانس‌ها به‌دنبال افزایش گرانی ارز خبر داده بود. او بشدت به نحوه واگذاری ارز مسافرتی به مسافران انتقاد می‌کند و اعتقاد دارد که رانت ایجاد شده به‌دلیل شکل واگذاری است نه تصویب ارز مسافرتی.

حرمت‌الله رفیعی به همراه «محب خدایی» معاون گردشگری کشور جلساتی هم با مدیران بانک مرکزی برگزار کرده است. او می‌گوید به بانک‌های عامل پیشنهاد داده‌اند که بخشی از ارز را به مسافر بدهند و بخش دیگر را در ازای گرفتن اسناد معتبر به آژانس‌ها واگذار کنند.

رفیعی ارز مسافرتی که در حال حاضر به مسافران داده می‌شود را «ارزمسافری» می‌خواند نه «ارزمسافرتی». او اعتقاد دارد که این ارز به صنف درگیر در صنعت گردشگری نمی‌رسد: «درحالی که ارز مسافرتی خرج روزانه مسافر در سفر است که باید به هتل دار و آژانس‌دار و ایرلاین‌ها در مقابل خدماتشان به مسافر برسد.»


ادامه در لینک زیر:

https://www.femanom.com/اجتماعی/ارز-مسافرتی-گران-می-شود-یا-ارز-مسافرتی-حذف-می-شود

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.