یوفتوسا، مجله ی اینترنتی

یوفتوسا، مجله ی اینترنتی

یوفتوسا، مجله ی اینترنتی

یوفتوسا، مجله ی اینترنتی

پنجشنبه ها جریمه می شویم؟

آیا پنجشنبه ها در طرح ترافیک جریمه می شویم؟ این سوالی است که برخی از شهروندان این روزها می پرسند چرا که خبرها حاکی از آن است که چند گزارش از جریمه پنجشنبه ها در طرح ترافیک منتشر شده است. در ادامه جزئیات جریمه طرح ترافیک پنجشنبه ها را خواهید خواند.

در روز سه شنبه مصادف با ۹ مرداد ماه، روزنامه اعتماد مطلبی را با عنوان " پنجشنبه‌ها طرح ترافیک نیست اما جریمه‌اش هست " را منتشر کرد.

این خبر سبب شد تا سوال آیا پنجشنبه ها در طرح ترافیک جریمه می شویم؟ بیشتر و بیشتر در ذهن مردم شکل گیرد.  با توجه به اطلاع‌رسانی گسترده‌ای که درباره اجرا نشدن طرح ترافیک جدید در روزهای پنجشنبه صورت گرفته که در گزارش روزنامه اعتماد هم به آن اشاره و تاکید شده است، انتظار می‌رفت خبرنگار این روزنامه با حساسیت، پیگیری و دقت بیشتری نسبت به درج چنین خبر نادرست و شبهه‌ناک اقدام می‌کرد. جالب آنکه علی پیرحسینلو، مشاور معاون حمل‌ونقل و ترافیک نیز در مصاحبه با خبرنگار این روزنامه توضیحات مبسوطی در این خصوص داده بود، از این رو، این خطای فاحش گزارشگر، بسیار عجیب به نظر می‌رسد.

جزئیات جریمه طرح ترافیک پنجشنبه ها

گزارشگر با استناد به ادعای چند راننده اسنپ در خصوص جریمه‌شدن خودروها برای تردد در روز پنجشنبه نوشته است: «پیامک‌هایی که روز پنجشنبه برای تعدادی از مالکان خودروها ارسال شد و درآن مدعی شده بود که به دلیل ورود این خودرو به محدوده طرح ترافیک یا زوج و فرد، اتومبیل یادشده، جریمه شده است... » یعنی چون پیامک‌های ارسالی در روز پنجشنبه انجام شده، این خبرنگار بدون توجه به توضیحات مشاور معاونت حمل‌و نقل و ترافیک و همچنین بدون دقت در صورتحساب‌های ارسالی برای شهروندانی که گزارش خود را به اظهارات و شکایات آنها استناد کرده، تیتری را برای گزارش خود انتخاب کرده که به تشویش اذهان شهروندان منجر شده است.

این گزارشگر، ارسال پیامک از سوی شهرداری به مالکان خودروها را که طبق ضوابط انجام شده، موجب شوک‌زدگی آنان توصیف کرده در حالی که خودش با این میزان از بی‌دقتی در انتشار گزارش، بسیاری از شهروندان را بهت‌زده کرده است.

به همه خبرنگاران و شهروندان توصیه می‌شود بدون عجله و پس از بررسی دقیق صورتحساب‌های صادر شده برای تردد آنها در محدوده طرح ترافیک و زوج یا فرد، اقدام به اعتراض و شکایت در این زمینه کنند چرا که در رسیدگی به اعتراض‌ها و شکایت‌هایی که تاکنون در خصوص صورتحساب‌های صادر شده طرح ترافیک انجام شده، هیچ گزارشی از خطای سیستمی مشاهده نشده است.

ادامه در لینک زیر:

https://www.femanom.com/اجتماعی/آیا-پنجشنبه-ها-در-طرح-ترافیک-جریمه-می-شویم؟

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.