یوفتوسا، مجله ی اینترنتی

یوفتوسا، مجله ی اینترنتی

یوفتوسا، مجله ی اینترنتی

یوفتوسا، مجله ی اینترنتی

به این دلایل است که بزرگسالان این قدر کارتون دوست دارند

آیا تا به حال برای شما هم پیش آمده است که همپای کودک دلبندتان چشم به تلویزیون بدوزید و کارتون تماشا کنید؟


این شاید در نظر افرادی که شما را نگاه می کنند، کمی عجیب است. اما آیا تا به حال از خود پرسیده اید که چرا اینقدر کارتون دوست دارید؟


در این که برخی از کارتون ها، به خصوص کارتون های دهه ی شصتی جذاب هستند، شکی نیست، اما شاید برایتان جالب باشد بدانید که به دلایل خاصی هست که ما این قدر کارتون دوست داریم.


مجله ی اینترنتی بانوان و آقایان، فمنوم، به این سوال پاسخ داده است که شاید دانستن آنها خیلی از لطف نباشد.



دلیل اول: فرار از زندان!

دنیایی که هر روز در آن به سر برده و با فراز و نشیب هایش در گیر هستیم به زندانی می ماند که خستگی ها و مصائبش تمامی ندارد. زمانی که به تماشای یک کارتون نشسته و به آن فکر می کنیم، در حقیقت به جهانی دیگر وارد شده و خود را از واقعیت فعلی جدا می بینیم. تمام بی رحمی های دنیای واقعی رنگ باخته و به جهانی وارد می شویم که همه چیز به سادگی حل شده و سهمگین ترین ضربه ها در عرض چند ثانیه برطرف می شوند. به همین علت است که ما یک احساس وابستگی و گرایش شدید به دیدن کارتون ها و غرق شدن در دنیای رنگی آن ها داریم.


دلیل دوم: شخصیت هایی که به سادگی درک می شوند

در کارتون ها با شخصیت هایی روبرو می شویم که به سادگی ابعاد آن ها قابل درک بوده و از پیچیدگی های انسان های واقعی به دور هستند. سادگی شخصیت هایی که در دنیای انیمیشن با آن ها ارتباط برقرار می کنیم به نوعی یادآور تک کاراکترهای افراد پیرامون ما هستند که پیچیدگی هایشان دور ریخته شده و یک خط ارتباطی صاف و مستقیم بین ما و آن کاراکتر به وجود آمده است.


ادامه را در لینک زیر بخوانید:

https://www.femanom.com/%D8%AA%D9%81%D8%B1%DB%8C%D8%AD%D8%A7%D8%AA-%D9%88-%D8%B3%D8%B1%DA%AF%D8%B1%D9%85%DB%8C/%DA%86%D8%B1%D8%A7-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D9%88%D9%86-%D8%AC%D8%B0%D8%A7%D8%A8-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.